Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rysy osobnosti typu C u žen s rakovinou prsu
Svatošová, Ludmila ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychosociálními aspekty u žen s karcinomem prsu, jako jsou stresové události, strategie zvládání stresu, sociální opora a osobnostní a emociální faktory a jejich případnou specifičností právě pro tuto skupinu žen. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o osobnosti typu C, osobnosti disponované k onemocnění rakovinou, a jsou zmíněny dosavadní výzkumy a jejich výsledky. V rámci empirické části práce byl proveden retrospektivní kvantitativní výzkum se zaměřením na množství stresových událostí, strategie zvládání stresu, sociální oporu a rysy alexithymie u žen s diagnostikovaným karcinomem prsu (N=70) a tyto výsledky byly porovnány se srovnávací skupinou žen, u nichž rakovina diagnostikována nebyla (N=81). Výsledky prokazují významný rozdíl v množství stresových událostí, kde ženy s rakovinou prsu vykazují výrazně více stresových událostí před stanovením diagnózy než ženy bez onkologického onemocnění. Dále byl prokázán signifikantní rozdíl ve využívání negativních strategií zvládání stresu, ženy bez onkologického onemocnění využívají negativní strategie zvládání stresu častěji než ženy s rakovinou prsu. Signifikantní rozdíl byl prokázán v míře využívání strategie Podhodnocení, kterou ženy s rakovinou prsu využívají častěji než ženy bez onkologického onemocnění a v...
Stres management a coping ve zpracovatelském průmyslu
NĚMEČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zaměřuje na stres management a coping ve zpracovatelském průmyslu. V práci jsou vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k tématu stresu a copingu. Dále je zde nastíněn vztah výše hladiny stresu s emoční inteligencí a vztah copingu a charakteru člověka, a to zvláště ve spojitosti s vlastnostmi Big five. V práci je také vyložena kompatibilita teorie P-E se stres managementem. Současný stav je analyzován za pomoci dotazníkového šetření a následně zpracován za pomoci statistických metod. Z analýzy současného stavu jsou následně stanovena opatření, která mohou zavádět zaměstnavatelé, ale i opatření, která mohou zavádět zaměstnanci sami.
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu
Pospíchal, Martin ; Michalík, David (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu Ing.Mgr.Martin Pospíchal, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2013 Tématem rigorózní práce je problematika psychické zátěže, resp. psychické zátěže u profesí, které jsou jejímu působení vystaveny ve zvýšené míře. Z nepřeberného množství profesí, ve kterých na člověka působí intenzivní psychická zátěž, je v rigorózní práci zkoumána problematika skupiny vrcholových manažerů, konkrétně pracovníků vrcholového managementu z oblasti firem zabývajících se prodejem informačních technologií. Cílem práce je především postihnout způsoby a strategie zvládání stresu u této cílové skupiny. Z metodického hlediska bylo pro výzkum použito metody polostrukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku pro zjišťování strategií zvládání stresu. Provedené výzkumy nasvědčují tomu, že intenzivní psychická zátěž tvoří nedílnou součást výkonu profese vrcholového manažera. Její působení je hodnoceno jako více zatěžující ve srovnání s nižším pracovním zařazením, a to především z pohledu širšího spektra působících forem psychické zátěže. Za převažující typy zvládání působící psychické zátěže se ve výzkumu ukazují především aktivní způsoby vyrovnávání se se zátěží, jako je kontrola a řízení situace samotné, dále kontrola vlastních reakcí v dané...
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky loňského výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Rituály jako rudimenty magického myšlení
Trčková, Tereza ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá magickým myšlením v dospělosti. Jejím záměrem je zmapovat konkrétní projevy magického myšlení v období dospělosti a porovnat je s magickým myšlením v dětství, dále se zaměřuje na souvislost magického myšlení s religiozitou a vzděláním respondentů. Pro výzkumný záměr byla použita metodologie kvalitativního výzkumu a ke sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné závěry potvrdily teoretická východiska. Magické myšlení přetrvává do dospělosti, ale vyskytuje více v dětství, i když se ve svých formách a principech neliší. Ukázalo se, že magické myšlení se častěji vyskytuje u nevěřících lidí. Obor vzdělání nemá na magické myšlení vliv. V dospělosti (i v dětství) se vyskytuje ve specifických situacích, které se vyznačují zvýšeným stresem, úzkostí a nejistotou. Magické myšlení plní určité funkce, zejména slouží jako zvládací strategie a snižuje úzkost.
Copingové strategie při ztrátě sluchu u mladých lidí
Krátká, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu ztráty sluchu v mladém věku. Zaměřuje se na proces vyrovnání se ztrátou sluchu, k níž došlo v období adolescence a mladší dospělosti. Cílem práce je zjistit, jak účastníci studie samotné ohluchnutí prožívali, jak se s ním vyrovnávali, jaké techniky jim pomáhaly ztrátu sluchu zvládnout a co jim bylo v jejich okolí podporou, a co naopak proces ztěžovalo. Práce se skládá ze dvou částí - z teoretické a praktické. Teoretická část nejprve přibližuje význam sluchu a dopad sluchových vad na život jedince, definuje osoby se sluchovým postižením a věnuje se vymezení postlingválně ohluchlých jedinců ve skupině osob se sluchovým postižením. Dále se zabývá charakteristikou vývojových období adolescence a mladší dospělosti. Ústřední část práce tvoří kapitola zaměřená na stres, copingové strategie obecně i na coping vztahující se konkrétně ke ztrátě sluchu, jakožto k těžké životní situaci. Pro praktickou, tedy empirickou, část byl zvolen kvalitativní výzkum. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 6 respondenty, kteří mají zkušenost se ztrátou sluchu v mladém věku. Jako klíčovými faktory se ukázaly být podpora od okolí a celková reakce okolí na změnu komunikace a přizpůsobení se podmínkám a potřebám ohluchlých. Ze zjištění vyplývá doporučení zejména pro rozšíření...
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnoózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky předešlého výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Rituály jako rudimenty magického myšlení
Trčková, Tereza ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá magickým myšlením v dospělosti. Jejím záměrem je zmapovat konkrétní projevy magického myšlení v období dospělosti a porovnat je s magickým myšlením v dětství, dále se zaměřuje na souvislost magického myšlení s religiozitou a vzděláním respondentů. Pro výzkumný záměr byla použita metodologie kvalitativního výzkumu a ke sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné závěry potvrdily teoretická východiska. Magické myšlení přetrvává do dospělosti, ale vyskytuje více v dětství, i když se ve svých formách a principech neliší. Ukázalo se, že magické myšlení se častěji vyskytuje u nevěřících lidí. Obor vzdělání nemá na magické myšlení vliv. V dospělosti (i v dětství) se vyskytuje ve specifických situacích, které se vyznačují zvýšeným stresem, úzkostí a nejistotou. Magické myšlení plní určité funkce, zejména slouží jako zvládací strategie a snižuje úzkost.
Rysy osobnosti typu C u žen s rakovinou prsu
Svatošová, Ludmila ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychosociálními aspekty u žen s karcinomem prsu, jako jsou stresové události, strategie zvládání stresu, sociální opora a osobnostní a emociální faktory a jejich případnou specifičností právě pro tuto skupinu žen. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o osobnosti typu C, osobnosti disponované k onemocnění rakovinou, a jsou zmíněny dosavadní výzkumy a jejich výsledky. V rámci empirické části práce byl proveden retrospektivní kvantitativní výzkum se zaměřením na množství stresových událostí, strategie zvládání stresu, sociální oporu a rysy alexithymie u žen s diagnostikovaným karcinomem prsu (N=70) a tyto výsledky byly porovnány se srovnávací skupinou žen, u nichž rakovina diagnostikována nebyla (N=81). Výsledky prokazují významný rozdíl v množství stresových událostí, kde ženy s rakovinou prsu vykazují výrazně více stresových událostí před stanovením diagnózy než ženy bez onkologického onemocnění. Dále byl prokázán signifikantní rozdíl ve využívání negativních strategií zvládání stresu, ženy bez onkologického onemocnění využívají negativní strategie zvládání stresu častěji než ženy s rakovinou prsu. Signifikantní rozdíl byl prokázán v míře využívání strategie Podhodnocení, kterou ženy s rakovinou prsu využívají častěji než ženy bez onkologického onemocnění a v...
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnoózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky předešlého výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.